SJ   פתרונות מיסוי חכמים

חוזר לקוחות אוגוסט 2022

תיקון תקנות חוק מע"מ – תופעת חשבוניות פיקטיביות נפוצה ובענפים מסויימים אף יותר. עך מנת להתגבר או לצמצם את התופעה הוחלט כהצעה  על תיקון תקנות מס ערך מוסף בכך שבעסקאות שירותי כח אדם, ניקיון, שמירה ואבטחה, שרותי עבודות בנייה, תשלום המע"מ יחול על מקבל השרות וזאת בשונה מהמצב הרגיל בו החובה לתשלום היא על נותן השרות. להלן קישור להצעת התקנות החדשות.
 
Facebook
הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה –  ביום 18.5.2022 פורסם חוק להגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה וזאת כהוראת שעה רק בגין שנת 2022. בהתאם להוראת השעה תוקנו סעיפים 40 ו- 66 לפקודת מס הכנסה כך שניתנה נקודת זיכוי נוספת להורה לילד שטרם מלאו לו 13 שנים ושאינו פעוט בשנת המס, וזאת לשנת 2022 בלבד. כלומר, כל הורה לילד שמלאו לו 6 עד 12 שנים בשנת המס 2022 , יהיה זכאי, לנקודת זיכוי נוספת בגינו. להלן קישור המסביר את שינוי החוק.

 
זכויות מס לניצולי שואה - לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, פרסמה רשות המיסים  תמצית ההקלות במס הכנסה ובמיסוי מקרקעין הרלוונטיות לניצולי השואה. להלן קישור להודעה.


 
הכנה ואסטרגיה בניהול תיק מיסים – לא אחת מתגלים ניגודי עמדות בין המוצהר על ידי האזרח לעמדת רשות המיסים. הסיבות יכולות להיות רבות ומגוונות – גובה ההכנסה, ההוצאות, אחוזי רווח, תוספות להון וכו'. הצדק, או תחושת הצדק לבדם לא יעזרו וצריך להאיר אותם. הדבר נעשה בשני מישורים מקבילים. האחד להוכיח את הגרסה שלנו, והשני להפריך ולמוטט את גרסת רשות המיסים. להלן קישור לכתבה שכתבתי המאירה את הטעיות ודרכי פעולה אפשריות.


 
תיקוני חקיקה בצנרת – לאחרונה פורסמה ברשומות הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 100), התשפ"ב-2022 ("הצעת החוק") (קישור להצעת החוק) הכוללת מספר תיקונים שמשפיעים כמעט על כל בית שמוצע לבצע בחוק מיסוי מקרקעין, בפקודת מס הכנסה ובחוק מס הכנסה (פטור ממס על הכנסה מהשכרת דירת מגורים), התש"ן-1990. ההצעות כבר פורסמו קודם לכן השנה כהצעה לתזכיר חוק . תיקוני החקיקה אם יתקבלו ויעברו בחוק, יש בהם להשפיע על כל בית. כדאי לקרוא ולדעת. משרדנו מזמין להתייעץ ולתכנן היערכות מראש לקראת השינויים המוצעים. להלן קישור לתמצית ההצעות כפי שפורסמו בשעתו על ידי רשות המיסים.

 
חוזר לקוחות -מצורף חוזר לקוחות לרבעון שני לשנת 2022. החוזר נערך על ידי חברת חשבים שאני נמנה על צוות המומחים מטעמם, ועוסק בכל העדכונים האחרונים בנושאי מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין וביטוח לאומי.
קישור לחוזר>>
בוטל מע"מ בגובה 9 מליון שקל שהוטל על חברה שמעסיקה דיילות בדיוטי פרי -מצורפת כתבה שכתבתי ופורסמה באתר "פסק דין" אודות ערור שהגישה חברה שירותי דיול למע"מ. קישור לכתבה>>
שימוש במזומן החוק לצמצום השימוש במזומן משתנה החל מאוגוסט 2022. הסכום המירבי שיהיה ניתן לשלם אצל עוסק יעמוד על 6,000 ₪ במקום 11,000 ₪ כפי שהיה, ובין אנשים פרטיים יעמוד על 15,000 ₪ במקום 50,000 ₪, למעט בעת רכישת רכב על ידי אדם פרטי, שם התקרה תהייה 50,000 ₪. להלן קישור להוראת הסבר.
 

SJ פתרונות מיסוי חכמים

משרד בוטיק "SJ פתרונות מיסוי חכמים" מהמובילים בתחום המיסוי. 
עוסק בטיפול, ייעוץ וליווי מקצועי ליזמים, קבלנים, חברות ועסקים פרטיים ובכלל זה יועץ ומנחה מקצועי לעו"ד בתחומי הנדל"ן, המסחרי והעסקי במישור הפלילי והאזרחי.
וכן לרואי חשבון ויועצי מס. מתן חוות דעת מקצועית לבתי משפט, בירורים,
שומות וערעורים מול מגוון אגפי רשות המיסים.

טיפול שוטף, קבלת אישורים מראש מרשויות המס PRE RULING, תכנון מס
וליווי עסקאות. 

המשרד בבעלות וניהול יהושע (שוקי) ג'אנה, רו"ח, עו"ד, כלכלן ושמאי מוסמך. מרצה ויועץ. בכיר לשעבר בעל ניסיון רב ברשויות המס. מרצה ומפרסם בתחומי המיסוי והנדל"ן.

למענה ישיר:

טל: 02-5704646
נייד: 050-6209256


דוא"ל: 
jana@sj-smartax.com



כתובת:
רחוב בית הדפוס 12
(בית השנהב)
גבעת שאול, ירושלים

C התכנים באתר ובמאמרים שייכים לעו"ד ורו"ח יהושע ג'אנה, אין להעתיק, לשכפל או לעשות בהם שימוש ללא אישור מפורש בכתב. אין לראות בתכנים המוצגים באתר משום ייעוץ מקצועי. התכנים כלליים ולא יכולים להחליף חוות דעת לגופו של עניין.